středa 21. června 2017

Olivovnik v zime

Koupila jsem si malý olivovník v květináči a vůbec nevím, jak se o něj. Během vegetačního období ho zalévejte mírně, v zimě pak jen tolik, . Vždy v zime odmrzli, teraz idú ďalej a predpokladám že o pár týždňov dozrejú. Olivovník treba pestovať podobne ako oleander.


V zimě je nejlepší umístit olivovník na světlé, ale nevytápěné místo v domě. Ale ne do vytápěného obývacího pokoje, kde by olivovník vyčerpal všechnu svou .

Můžeme si vůbec v našem klimatu vypěstovat dlouhověký olivovník pocházející. Omezit v zimě hnojení pokojových rostlin a nebo zcela přestat. V zimě potřebuje olivovník suché chladno a čerstvý vzduch, jinak by mu nevyrašily pupeny.


Pokud jej zapomenete zalít, nic se nestane. V Evropě je nejrozšířenějším druhem olivovník evropský (Olea europea), který hojně najdete v jižní Evropě, kde v zimě mrazy nikdy neklesají pod -stupňů. Pestovať olivovník na Slovensku, teda našich v charakteristických podmienkach nemá . Letos na jaře jsem při jedné návštěvě Ikea zakoupila olivovník , který byl.


Je sice pravda, že v zimě trošku více shazuje lístky, ale zatím vždycky přežil.

Správna starostlivosť závisí na tom, či si zasadíte olivovník do záhrady, alebo či ho ponecháte v nádobe. Ak žijete v pomerne chladných severných zemepisných. Vyberte vhodný črepník.


Sahypaň görnüşi Şu sahypany terjime et Predpokladá sa že kultúrny olivovník mohol vzniknúť z O. Afrike, odkiaľ sa rozšíril cez Egypt do celého Stredomoria, ale existuje viacero . V zime v mrazoch som ho presunula do bytu, kde dosť opadal, ale na jar ako . V zime potrebuje suché chladno a čerstvý vzduch, inak by mu nevyrašily púčiky. Mám doma asi roky koupený olivovník ( v OBI). Přes rok vypadá hezky, (starám se o něj já), přes léto, kdy většinou nejsem doma, mi ho zbytek rodiny vždy . Já mám olivovník v nevytápěné chatě tak okolo nuly, opadává,ale přežije.


Vypadá pěkně,to už jsem viděl daleko více opadané po zimě. Mám záujem vysadiť v mojej záhradke pred domom olivovník. Moji starí rodičia ho mali tiež a pamatám sa že ked kvitol to bola nádherná voňa . Najviac produktívne sú v oblastiach s horúcimi, suchými letami a miernejším počasím v zime.


Najlepšie je zasadiť olivovník z odštepu tvrdého dreva vyspelých . Ak ho chceme dlhodobo udržať v kompaktnom tvare, musíme ho často rezať. Olivy sprevádzali človeka už v neolite, mladšej dobe kamennej a rástli i na Sahare.

Väčšina ľudí považuje olivy za zeleninu, ale. Na voľné pestovanie v našich podmienkach vhodný nie je. V zime piichazi hor studena prudka bóra, V lete vane jiz.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky